W941 – Innovation Management
Modul
Innovation Management
Innovation Management |
Modulnummer
W941
Version: 1 |
Fakultät
Wirtschaftswissenschaften
|
Niveau
Master
|
Dauer
1 Semester
|
Turnus
Sommersemester
|
Modulverantwortliche/-r
Prof. Dr. rer. pol. Swen Günther |
Dozent/-in(nen)
Prof. Dr. rer. pol. Anja Stöhr Prof. Dr. rer. pol. Swen Günther |
Lehrsprache(n)
Englisch |
ECTS-Credits
5.00 Credits |
Workload
150 Stunden |
Lehrveranstaltungen
4.00 SWS (2.00 SWS Vorlesung | 2.00 SWS Übung) |
Selbststudienzeit
90.00 Stunden |
Prüfungsvorleistung(en)
Keine
|
Prüfungsleistung(en)
Alternative Prüfungsleistung - Beleg |
Lehrform
Comprehensive lectures with input sesions, discussions, exercises and project learning |
Medienform
Mix of PowerPoint presentations, computer work, and panel painting |
Lehrinhalte/Gliederung
The agenda sticks to the generic innovation process, including the following four parts
|
Qualifikationsziele
The objective of the course is to enable participants to
|
Sozial- und Selbstkompetenzen
The participants are able to improve their soft skills, e.g.
|
Besondere Zulassungsvoraussetzung
Keine Angabe
|
Empfohlene Voraussetzungen
Fundamentals of project & process management |
Fortsetzungsmöglichkeiten
Keine Angabe
|
Literatur
Tidd, J./ Bessant, J. (2013): Managing Innovation, Wiley Orloff, M.A. (2012): Modern TRIZ, Springer Keller, K.L. (2012): Strategic Brand Management, Pearson |
Aktuelle Lehrressourcen
Scripts, templates, and handouts are provided via OPAL |
Hinweise
Innovationmanagement and Marketingmanagement are among the key challenges Innovation without marketing and marketing without innovation cannot be successful, The modul International Marketing Management includes CSR based Marketing Strategies and Techniques to attract Customers and Customer's Loyalty, and provides insights into profitable brand strategies. |
Link zu Kurs/Lernressourcen im OPAL
|