W309 – Strategic Marketing
Module
Strategic Marketing
Strategisches Marketing Please note: This module will be offered for the first time in the Summer semester 2026 semester. |
Module number
W309
Version: 3 |
Faculty
Business Administration
|
Level
Bachelor/Diploma
|
Duration
1 Semester
|
Semester
Summer semester
|
Module supervisor
Prof. Dr. rer. pol. Anja Stöhr |
Lecturer(s)
Prof. Dr. rer. pol. Anja Stöhr |
Course language(s)
German |
ECTS credits
5.00 credits |
Workload
150 hours |
Courses
4.00 SCH (2.00 SCH Lecture | 2.00 SCH Seminar) |
Self-study time
90.00 hours |
Pre-examination(s)
None
|
Examination(s)
Alternative examination - Documentary work |
Form of teaching
Die Stoffvermittlung erfolgt in Form einer interaktiven Vorlesung mit Übungen und durch das Selbststudium. Für das Studium werden neben aktueller Literatur, Skripte bzw. Unterlagen zur Verfügung gestellt bzw. Quellen angegeben. |
Media type
No information
|
Instruction content/structure
|
Qualification objectives
|
Social and personal skills
Soziale Fertigkeiten Selbstkompetenz |
Special admission requirements
No information
|
Recommended prerequisites
No information
|
Continuation options
No information
|
Literature
Für das Studium werden neben aktueller Literatur, Unterlagen zur Verfügung gestellt bzw. Quellen angegeben. |
Current teaching resources
Unterlagen werden im Opalordner zur Verfügung gestellt. |
Notes
Dieses Modul ist für Studenten interessant, die später im Marketing-Bereich arbeiten wollen. Dieses Modul ist für sämtliche Studiengänge relevant, in denen ein strategieorientiertes Marketing-Management vermittelt werden soll. |
Link to course/learning resources in OPAL
|