W930 – Marketing
Module
Marketing
Marketing |
Module number
W930 [MFw 13]
Version: 2 |
Faculty
Business Administration
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Level
Bachelor/Diploma
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Duration
1 Semester
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Semester
Summer semester
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Module supervisor
Prof. Dr. rer. pol. Anja Stöhr |
Lecturer(s)
Prof. Dr. rer. pol. Anja Stöhr |
Course language(s)
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ECTS credits
3.00 credits |
Workload
90 hours |
Courses
2.00 SCH (2.00 SCH Lecture) |
Self-study time
60.00 hours |
Pre-examination(s)
None
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Examination(s)
Alternative examination - Presentation |
Form of teaching
Vorlesung |
Media type
No information
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Instruction content/structure
Einführung
Relevanter Markt Situationsanalyse Zielgruppenanalyse Segmentspezfische Zielformulierung Marketingstrategien Marketinginstrumente Implementierung Organisation Marketingcontrolling |
Qualification objectives
Sensibilisierung für nachhaltigen Vermarktungs- und somit Unternehmenserfolg Befähigung zur Erstellung und Bewertung von Vermarktungskonzepten |
Social and personal skills
No information
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Special admission requirements
No information
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Recommended prerequisites
No information
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Continuation options
No information
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Literature
Bruhn, M.: Marketing, akt. Aufl. Homburg/Krohmer: Grundlagen des Marketing, akt. Aufl. Meffert,H.: Marketing, akt. Aufl. |
Current teaching resources
Skript |
Notes
No information
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Link to course/learning resources in OPAL
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