W102 – Study Skills

Modul
Study Skills
Study Skills
Modulnummer
W102
Version: 1
Fakultät
Wirtschaftswissenschaften
Niveau
Bachelor/Diplom
Dauer
1 Semester
Turnus
Wintersemester
Modul­verantwortliche/-r

Dr. phil. Kerstin Kathy Meyer-Ross
kerstin-kathy.meyer-ross(at)htw-dresden.de

Dozierende

Dr. phil. Kerstin Kathy Meyer-Ross
kerstin-kathy.meyer-ross(at)htw-dresden.de

Lehrsprache(n)

Englisch

ECTS-Credits

2.00 Credits

Workload

60 Stunden

Lehrveranstaltungen

2.00 SWS (1.00 SWS Vorlesung | 1.00 SWS Übung)

Selbststudienzeit

30.00 Stunden

Prüfungs­vorleistung(en)

Leistungskontrolle am Computer
Wird in englischer Sprache abgenommen

Prüfungsleistung(en)

Alternative Prüfungsleistung - Referat
Prüfungsdauer: 10 min | Wichtung: 100 % | nicht benotet | Wird in englischer Sprache abgenommen

Lehrform

Seminar-based instruction with exercises and e-learning.

Medienform

OPAL, online and classroom-based instruction

Lehrinhalte / Gliederung
  • self management
  • time management
  • stress management
  • learning techniques
  • creativity techniques
  • motivational techniques
  • group work
  • study organisation
Qualifikationsziele
  • The students further develop their self-reflection and self-organization skills. They will be able to apply various time management, stress management, learning and creativity techniques in typical problem situations of their studies and the working world in an appropriate manner.
  • The students can organize themselves.
  • The students can discuss, defend and further develop the results of their work.
Sozial- und Selbstkompetenzen

The students learn to work teams and communicate their needs and wishes in order to maintain their group athmosphere.

The students learn digital skills.

Besondere Zulassungs­voraussetzung(en)
Keine Angabe
Empfohlene Voraussetzungen
Keine Angabe
Fortsetzungs­möglichkeiten
Keine Angabe
Literatur
  • E. de Bono: The six thinking hats, Back Bay Books; Auflage: Revised and Upd. (13. September 1999), ISBN-13: 978-0316178310.
  • E. de Bono: How to Have Creative Ideas: 62 games to develop the mind: 62 Exercises to Develop the Mind. Vermilion (8. Januar 2008), ISBN-13: 978-0091910488.
  • E. de Bono: Lateral Thinking: A Textbook of Creativity. Penguin (12. November 2009), ISBN-13: 978-0141033082
Aktuelle Lehrressourcen
Keine Angabe
Hinweise
Keine Angabe